Let’s TALK...

Tekstblok E Commerce

De online specialisten van the Categoty & Trade Company geloven dat online assortimentsmanagement meer is dan conversie-optimalisatie. E-commerce moet efficiënter en winstgevender. Hiervoor zijn onder andere optimalisaties nodig op het gebied van de customer journey in combinatie met assortiment, prijsbeleid, presentatie en promotie. En hoe organiseer je dit? Wat is de rol van category managers hierin, hoe werken deze samen met het e-commerce team? En wat is de rol van je formule of merk, retailer of leverancier hierin.

CTC 1000 0031 Life thuiswerken1

Onze service op het gebied van:

ecommerce scan

E-commerce Scan, Visie en Plan

Scan van huidige e-commerce performance (o.a. assortiment, content), analyse van mogelijkheden en eerste verbeterpunten.
workshop

Online Category Management Workshop

Samen bepalen of vertalen van categorie visie (groeidrivers), met oog voor de omnichannel customer journey, naar online tactics…
specialisten

Online Assortiment Management Specialisten

Op consultancy of interim basis helpen onze specialisten in het vaststellen en uitvoeren van je online strategie…
training

Online Category Management Training

Open training of in-company training aan de marketing, e-commerce en categoriemanagement professionals om de…

ecommerce scan

E-commerce Scan, Visie en Plan

Scan van huidige e-commerce performance (o.a. assortiment, content), analyse van mogelijkheden en eerste verbeterpunten.

Bepalen van je e-commerce visie en op basis hiervan plannen maken.

Casus: Voor een merkfabrikant in zoetwaren bepaalden we via een e-commerce scan waar de grootste winstpunten zaten in hun online propositie, van content tot organisatiestructuur. Vervolgens werd er via workshops een e-commerce visie bepaald van waaruit bepaald werd met welke retailer er op welke middelen werd ingezet.

workshop

Online Category Management workshop

Samen bepalen of vertalen van categorie visie (groeidrivers), met oog voor de omnichannel customer journey, naar online tactics en plan die onderdeel worden van het category plan.

Casus: Voor retailers in food, wonen, DIY en tuin & dier trainden we het Category management team en e-commerce team op het gebied van online Category management. Via een aantal workshops bepaalden de teams daarna gezamenlijk de omnichannel tactics die aansloten bij de categorie visie en strategie. Van deze concrete omnichannel tactics werden vervolgens actieplannen gemaakt.

specialisten

Online Assortiment Management specialisten

Op consultancy of interim basis helpen onze specialisten in het vaststellen en uitvoeren van je online strategie, assortimentsbeleid, prijsbeleid en uitstraling. Hierbij denken we vanuit jouw shopper en merk na over de ideale customer journey.

Casus: voor een ideële en tuin & dier organisatie hebben we vanuit detachering vorm gegeven aan hun online assortiment strategie en de opbouw en uitstraling van hun webshop.      

training

Online Category Management training

Open training of in-company training aan de marketing, e-commerce en categoriemanagement professionals om de e-commerce kennis van Category management en e-com te verbeteren, zodat ze dezelfde taal spreken en optimaal samen kunnen werken.

MEER WETEN? NEEM CONTACT OP MET ÉÉN VAN DE PARTNERS:

E-commerce Scan, Visie en Plan

Scan van huidige e-commerce performance (o.a. assortiment, content), analyse van mogelijkheden en eerste verbeterpunten.

Bepalen van je e-commerce visie en op basis hiervan plannen maken.

Casus: Voor een merkfabrikant in zoetwaren bepaalden we via een e-commerce scan waar de grootste winstpunten zaten in hun online propositie, van content tot organisatiestructuur. Vervolgens werd er via workshops een e-commerce visie bepaald van waaruit bepaald werd met welke retailer er op welke middelen werd ingezet.

Online Category Management Workshop

Samen bepalen of vertalen van categorie visie (groeidrivers), met oog voor de omnichannel customer journey, naar online tactics en plan die onderdeel worden van het category plan.

Casus: Voor retailers in food, wonen, DIY en tuin & dier trainden we het Category management team en e-commerce team op het gebied van online Category management. Via een aantal workshops bepaalden de teams daarna gezamenlijk de omnichannel tactics die aansloten bij de categorie visie en strategie. Van deze concrete omnichannel tactics werden vervolgens actieplannen gemaakt.

Online Assortiment Management Specialisten

Op consultancy of interim basis helpen onze specialisten in het vaststellen en uitvoeren van je online strategie, assortimentsbeleid, prijsbeleid en uitstraling. Hierbij denken we vanuit jouw shopper en merk na over de ideale customer journey.

 Casus: voor een ideële en tuin & dier organisatie hebben we vanuit detachering vorm gegeven aan hun online assortiment strategie en de opbouw en uitstraling van hun webshop.

Online Category Management Training

Open training of in-company training aan de marketing, e-commerce en categoriemanagement professionals om de e-commerce kennis van Category management en e-com te verbeteren, zodat ze dezelfde taal spreken en optimaal samen kunnen werken.

The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort