De klant centraal, van visie naar plan in de buitenshuismarkt

Van inspiratie naar actie in 8 uur!  Een ééndaagse sessie

De buitenshuismarkt verandert razendsnel: Nieuwe concepten, nieuwe toetreders, nieuwe logistieke stromen, nieuwe verdienmodellen… kortom, een andere dynamiek.
Volop kansen voor iedereen in de keten!

Maar hoe kun je je succes vergroten in de buitenshuismarkt? Wie is de beslisser en wie is de gebruiker? Welke spelers zijn bepalend voor je succes en hoe bepaal je dit? Waarom, hoe en waar maken zij hun keuzes? Dit zijn vraagstukken waar veel bedrijven in de keten een antwoord op zoeken en deze training gaat je daarbij helpen.

Om in de buitenshuismarkt succesvol te zijn, is het zowel als formule, als leverancier en als tussenhandel belangrijk de context en de dynamiek van de markt goed te kennen en de klantreis van het begin tot het eind te begrijpen. Als je dit alles weet, is het als formule essentieel te bepalen hoe je klanten gaat trekken; als leverancier moet je bepalen met welke Route-to-Market je je klanten kunt bereiken en welke investeringsmodellen groei ondersteunen; als tussenhandel bepaal je op welke punten je toegevoegde waarde wilt bieden.

Het doel van deze eendaagse training is om je te begeleiden in proces om van een visie naar concrete actie te komen. Als formule, als leverancier, als tussenhandel, waar moet je allemaal rekening mee houden om succesvol te zijn in de buitenshuismarkt?
Aan de hand van een nieuw en inspirerend model, geven we je een handvat om je aanpak in de buitenshuismarkt vorm te geven.
Het model ondersteunt bij je strategie bepaling, dwingt je om keuzes te maken en resulteert in concrete actieplannen. Tijdens de dag bieden wij je theorie, inspiratie en voorbeelden en ga je steeds zelf aan de slag om stap voor stap de theorie in praktijk te brengen.

Doel:

Specifiek voor spelers in de buitenshuismarkt komen van een visie tot concreet plan, waarbij de klant centraal staat. Je krijgt inzicht, inspiratie en handvatten om bij je eigen organisatie (formule, leverancier, tussenhandel) heel concrete plannen te ontwikkelen ten behoeve van duurzame groei.

Voor wie:

Iedereen die commercieel werkt binnen in de buitenshuismarkt, bij een formule, leverancier of tussenhandel: key-accountmanagers, trade marketeers, formule managers, category managers, marketeers, sales managers en e-category managers.

Wat neem ik mee na deze ééndaagse training

  • Een heel bruikbaar handvat, model om succesvol te kunnen zijn
    in de buitenshuismarkt.
  • Inzicht in relevante trends en ontwikkelingen.
  • Inspiratie en voorbeelden hoe om te gaan met needstates, occasions en aankoopplaatsen.
  • Begrip van wat het betekent als je de klant centraal stelt.
  • Begrip over de customer journey van je klant, stap voor stap,
    in een omnichannel omgeving, inclusief triggers en barriers.
  • Inzicht in het belang van verschillende Routes-to-Market en hoe
    je keuzes kunt maken. En wat is de impact van digitalisering?
  • Inzicht hoe je je investeringen in je klant, je conditiehuis,
    het beste kan inzetten voor succes.
  • Contacten met anderen in de branche en energie om aan de slag te gaan!

Trainer:  Johan Boersma, Category & Trade Company.
Johan heeft 25 jaar ervaring in retail en foodservice, waarvan de afgelopen 12 jaar bij Coca-Cola Enterprises en bij Jacobs Douwe Egberts Professional, waar hij verantwoordelijk was voor de verkoop in alle buitenshuis kanalen.

Data: Deze ééndaagse training vindt plaats in Amersfoort op donderdag 17 oktober 2019.

Kosten: De kosten bedragen € 695,- (exclusief BTW).

Direct inschrijven? Dat kan via dit inschrijfformulier.

Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.

Johan Boersma 06-54282453 of johan@ct-company.nl
Tijn Bresser 06-12476536 of tijn@ct-company.nl
Jeroen van de Poll 06-46038176 of jeroen@ct-company.nl
Inge Schimmel 06-38468205 of secretariaat@ct-company.n

Direct inschrijven

De training vindt plaats in Amersfoort op de volgende datum:
17 oktober 2019

Meer trainingen

Category Management

Catagory Management

Meer over

Customer Journey
Management

Customer Journey Management

Meer over

Space Management

Space Management

Meer over

Formule Management

Formule Management

Meer over