• Home
  • Over Ons
  • Team
  • Diensten
    • Trainingen
      • Category Management Training
      • Space Management Training
      • Formule Management Training
      • Excel Training
      • Customer Journey Management Training
      • Masterclass Shopper Marketing met Ken Hughes
      • Category Leadership Training
      • Category Management Simulatie
      • Team Building
      • Sales Training
    • Category Management
      • Categorievisie & plan
      • Samenwerking
      • Interim project management
    • Trade Marketing
      • Samenwerking
    • Space management
      • Database & Live Images
      • Symphony Retail Software solutions
      • Outsourcing
      • Training & development
    • Formule Management
    • Handboek Category Management
    • Symphony Retail Software solutions
  • Nieuws
    • Vacatures
  • Contact

Vacature: Marketing & communicatie medewerker (ca. 8 uur per week)

nov 25, 2017 7:35 pm
Written by admin
0 Comments

Het Bedrijf: Category & Trade Company
Retail is de komende jaren spannender dan ooit. Low end retailers, specialisten, discounters en online spelers pakken allemaal een stukje van de markt. Wat gisteren succesvol was, is morgen al weer achterhaald. De macht is verschoven van leverancier & retailer naar de Omnichannel shopper.
Category & Trade Company helpt retailers en leveranciers op het gebied van Category Management, Space Management en Formule Management om hier op in te spelen en zo de shopper tevredenheid te vergroten.

Category & Trade Company is partner voor groei voor retailers en leveranciers. Met deskundige trainingen, masterclasses, insights en praktische ondersteuning in plannen, visies & implementatie realiseren we al jaren groei bij onze relaties.

Category & Trade Company, de beste kennispartner in Category Management, Trade Marketing, Omnichannel Shopper Marketing en Space Management.

De Baan: Marketing & Communicatie medewerker

Voor ons bedrijf zoeken wij een Marketing & Communicatie medewerker. Je voornaamste activiteiten zijn:

  • Opstellen marketing/communicatie jaarplanning;
  • Schrijven van diverse uitingen (zoals mailingen, brochureteksten);
  • Tekstueel inhoudelijk verder ontwikkelen (en onderhouden) website;
  • Briefen van advertenties;
  • Publiceren op LinkedIn van columns, vacatures en nieuws. 

De Functie-eisen

Wij zoeken kandidaten met passie voor FMCG en Retail, met ervaring in gebruik van marketing in deze branche. Daarnaast vragen wij:

  • Relevante HBO opleiding;
  • 3-5 jaar werkervaring in marketing en communicatie;
  • Affiniteit met FMCG en/of retail (gewenst);
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Bekwaamheid met WordPress, Mailchimp, Insightly (een pre);
  • Proactieve houding. 

De Arbeidsvoorwaarden

Uiteraard mag je ook het nodige van ons verwachten:

  • Goede werksfeer in een nuchter team met een gezonde dosis ambitie;
  • Werken met marktleiders binnen aansprekende branches;
  • Ruime aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • Een functie binnen een innovatieve, ondernemende en award-winnende organisatie. 

Interesse?

  • Vragen? Mail: evelyn@ct-company.nl.
  • Meer weten over ons bedrijf: www.ct-company.nl.
  • Direct reageren? Stuur een bericht met motivatie & CV naar secretariaat@ct-company.nl

 

Gezocht:  Space Management Trainer/Support Medewerker

nov 13, 2017 7:53 pm
Written by admin
0 Comments

 

Het Bedrijf: Category & Trade Company
Retail wordt de komende jaren spannender dan ooit. Low end retailers, specialisten, discounters en online spelers pakken allemaal een stukje van de markt. Wat gisteren succesvol was, is morgen misschien al weer achterhaald.  De macht is verschoven van leverancier en retailer naar de omnichannel shopper. Wij helpen retailers en leveranciers op het gebied van Category Management, Space Management en Formule Management om hier op in te spelen en zo de shoppertevredenheid te vergroten.

De Category & Trade Company is partner in groei voor retailers en leveranciers. Met deskundige trainingen, masterclasses, insights en praktische ondersteuning in plannen, visies en implementatie realiseren we al jaren groei bij onze relaties.

De Category & Trade Company, de beste kennispartner in Category Management, Trade Marketing, Omnichannel Shopper Marketing en Space Management.

De Category & Trade Company is distributeur en implementatiepartner van Symphony Gold Category Management en Space Management oplossingen. Symphony Gold is wereldwijd marktleider op het gebied van retail software oplossingen. De positie van ons bedrijf in Nederland groeit en daarom zoeken we een Trainer/Support medewerker.

De Baan: Trainer/Support Medewerker ( 40 uur per week)
Wat doet onze Trainer/Support Medewerker?
In deze functie train je onze klanten in het werken met onze softwaretools op het gebied van Space Management, Category Management en Floorplanning. Je geeft tevens 1e lijns support op vragen van klanten. Zo ben jij het primaire aanspreekpunt van onze klanten. Het is jouw taak een goede relatie met hen op te bouwen én te onderhouden.
Als trainer is je hoofdtaak het geven van trainingen, 1-2 dagen per week, en het ondersteunen van klanten op het gebied van software tools die door de Category & Trade Company verkocht worden. Naast het beantwoorden van klantvragen, ontwikkel je werkinstructies en handleidingen. Tot slot zijn er activiteiten op het gebied van productontwikkeling en demonstraties.Hoofdtaken:

  • Voorbereiden en geven van trainingen;
  • Ontwikkelen van trainingen;
  • Voeren van relatiebeheer;
  • Beantwoorden van functionele vragen van gebruikers;
  • Inventariseren van vergelijkbare vragen t.b.v. FAQ & werkinstructies;
  • Bijhouden ontwikkelingen vakgebied.
De Functie-eisen
Wij zoeken kandidaten met passie voor FMCG en Retail, met ervaring in gebruik van Space Management software.

Verder heb je:

  • HBO denk- en werkniveau;
  • Sterke affiniteit met software, Excel en analytisch vermogen;
  • Klant- en oplossingsgerichte houding;
  • Didactische vaardigheden;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Ervaring met Space Management software of het vermogen om deze kennis je snel eigen te maken.
  • Ervaring in FMCG retail en business analyse;
De Arbeidsvoorwaarden
Uiteraard mag je ook het nodige van ons verwachten:

  • Goede werksfeer in een nuchter team met een gezonde dosis ambitie;
  • Werken met marktleiders binnen aansprekende branches;
  • Mogelijkheid tot doorgroei binnen de organisatie;
  • Marktconform salaris;
  • Ruime aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en een breed aanbod aan training ter ondersteuning hiervan;
  • Een functie binnen een innovatieve, ondernemende en awardwinnende organisatie.  
Interesse?
Vragen? Mail xander@ct-company.nl.
Meer weten over ons bedrijf: www.ct-company.nl.
Direct reageren? Stuur een e-mail met je motivatie en je CV naar secretariaat@ct-company.nl.

Heidi Klum-kleren bij Lidl

okt 25, 2017 7:11 pm
Written by admin
0 Comments

Vorige maand (de start was in week 38) bood Lidl een kledingcollectie van Heidi Klum aan, beroemd fotomodel en jurylid in (buitenlandse) tv-programma’s als ‘Next Topmodel’ en ‘America’s Got Talent’. Op maandagochtend 18 september gingen de deuren van de Lidls open met die kledinglijn in het assortiment (zie ook blz. 40 e.v. in deze FoodPersonality).

Ik ben rond de lunch in twee Lidl-filialen gaan kij­ken. Want wie koopt nou kleding bij een discoun­ter? Een fleecetrui of kinderpyjama, prima, maar mode? En wat doet zoiets voor Lidl?

Nou, dames, het was oorlog bij de stortbakken. Meiden, dames en oude dametjes, allemaal in de graaimodus. Ik was eigenlijk al te laat. Om 8.00 had er een rij voor de deur gestaan, om 10.00 wa­ren de populairste items en maten al uitverkocht. Heidi Klum werkte in deze campagne met Lidl samen. De lancering was tijdens de New York Fashion Week, waarna de collectie wereldwijd in meer dan 12.000 Lidl-winkels en online verkocht werd. Klum ontwierp haar collectie exclusief voor Lidl. Althans, volgens de campagne. Het kan net zo goed een team zijn dat van alles en nog wat doet ‘achter het merk Klum’, dat weten we niet. De col­lectie omvatte maar liefst 85 items. Van blouses tot broeken, van hoodies tot bomberjacks, poncho’s, tassen, trenchcoats, minirokken, pumps, laarzen, broeken, blazers, jurkjes, alles in kobaltblauw, cognacbruin, goud, zwart, wit en panterprint. De prij­zen? Van zeven tot twintig euro; alleen het leren bikerjasje kostte vijftig euro. De kwaliteit? Ach, het is ‘fast fashion’, zoals we dat kennen van H&M (dat enkele jaren geleden Lidl voorging doordat onder andere modekoning Karl Lagerfeld een tijdelijke en exclusieve collectie leverde) en Primark, mode voor een prikkie, maar we hebben het dan wel over stoffen als viscose en zo.

De collectie lag dus in stortbakken, zoals we dat van Lidl gewend zijn, mét het nodige p.o.s.- materiaal. Bij de grote Lidl in Huizen zag ik een opvallende poster van ongeveer 3 bij 2 meter, met vijf modellen in panterprint en de campagne- slogan #letswow op een felgele Lidl-achtergrond. Buiten een stoepbord met een soortgelijke poster. Daarnaast displaykaarten boven de bakken, waar­aan een kledingstuk op een haakje hing, bij wijze van demomodel. Op de bakken hingen platen, met ‘Fashion Week’ en ‘uit de folder’.

Niet alle Lidls zullen er zo uitgezien hebben, denk ik. In een Lidl bij mij in de buurt waren er wel platen vooraan de bakken bevestigd, maar de displaykaarten waar een showmodel aan moest hangen, waren een groot wit leeg vlak. Ook geen reusachtige poster. Dan ziet het er dus uit als grote grabbelbakken.

Daar trokken de klanten zich niets van aan, die vochten om de juiste maat. De meeste kleding was inmiddels uit de doosjes getrokken, voor de medewerkers zal het een onwennig wedstrijdje kle­ding opvouwen en opnieuw stapeltjes maken zijn geweest. Ook online kon je de hele collectie bestel­len. Ook daar moest je snel bij zijn: vijf dagen na de lancering was de collectie niet meer zichtbaar of verkrijgbaar op de site van Lidl.

Onder andere H&M ging Lidl als gezegd voor met collecties van topontwerpers, maar ja, H&M zit al in kleding. Lidl staat niet bekend als ‘fashionformule’. Maar de aanpak zat goed in elkaar: gezien de modehonger van de aanwezige klandizie een aan­sprekende collectie, gepromoot door een topmo­del, op een discountprijsniveau, wereldwijd, en met de nodige publicitaire aandacht. Allemaal goed voor de kassa-aanslag, voor de traffic building en voor het imago zal het ook vast goed zijn.

‘Ja maar’ : in een Lidl kun je niet passen. Klopt. Een jasje en een pump natuurlijk wel, maar een broek…

Dus als gevolg: veel retouren? Nou, dat valt wellicht mee: weliswaar kan de klant kleren tot negentig dagen terugbrengen, maar naderhand merkte ik met een beetje zoeken dat kopers de kleren die niet goed zaten, weer op Marktplaats, Ebay etc. aanboden (zelfs voor een hoger bedrag dan waar ze het voor gekocht hadden!).

Bovendien, ik heb de indruk dat Lidl doorgaans bovengemiddeld veel mannen als klant heeft, die hechten klaarblijkelijk minder waarde aan het ui­terlijk van de winkel. (Het zou ook best voor Aldi kunnen gelden.) Als dat zo is, heeft Lidl met deze Heidi Klum-collectie – al is het maar tijdelijk – een goede beurt gemaakt bij vrouwen en dat zal het imago van de formule hebben geholpen. (Of heeft Lidl vrouwen eventjes over de vloer gehad die er daarna om tal van redenen niet meer komen? Dat laatste vind ik niet waarschijnlijk.) Tot nu toe is geen supermarktformule in Ne­derland erin geslaagd om succesvol kleding te verkopen. Het blijft altijd bij wat ik maar ‘randver­schijnselen’ noem. Een rekje met wat sokken en op in-outbasis wat geleur met Disney-pyjama’s. Laat staan dat een formule ooit een hype teweeg heeft gebracht en laat staan dat het om ‘bovenkleding’ gaat, zichtbaar gedragen kleren. Rijen voor de win­keldeur, dat was voorbehouden aan bijvoorbeeld De Bijenkorf met z’n ‘doldwaze dagen’. Het effect is ook lastig na te gaan. Natuurlijk, veel klanten, veel traffic, een verkooppiek, maar of hier een langetermijneffect uit zal komen? Bovendien weten we niet of hiermee de logistieke structuur van Lidl en daarmee de spreekwoordelijke eenvoud van een discounter ernstig aangetast is. De vraag is ook in hoeverre het beklijft. De vraag is zelfs of concur­renten als AH, Jumbo en Superunie-formules hier jaloers op zijn, afgezien van de traffic building in die ene week. Misschien vooral op één aspect ervan: één campagne, die in wereldwijd 12.000 vestigingen terugkomt, dat is natuurlijk wel een slagkracht van jewelste.

Heb ik zelf iets gekocht? Nee. O, ik vond die pumps er best goed uitzien. Maar: ik ben niet van de panterprints. Ik koop mijn kleren gewoon waar ik dat altijd al deed. Maar los van persoonlijke overwegingen en smaakverschillen: het blijft een bijzonder staaltje retailen van Lidl. ■

Koks bij Plus Ton Henst in Best

sep 18, 2017 5:40 pm
Written by admin
0 Comments

Eind vorige maand is de vijfde winkel volgens de vernieuwde Plus-formule geopend, van onder­nemer Ton Henst, in Best (bij Eindhoven). Over Plus Briljant 2.0 is al heel wat geschreven, maar de aankondiging dat hier koks aan het werk zouden zijn, maakte me nieuwsgierig genoeg. Hoe werkt dat dan bij een Plus? Op de heropeningsdag ben ik ernaartoe gegaan.

En ja, ik vind deze Plus op tal van fronten een ver­rassing. Het begint natuurlijk met de Makerij, zoals Plus dat noemt, die we ook kennen van de andere winkels. Maar de invulling is wel anders: hier zijn twee koks met een horeca- en Hanos-achtergrond en -opleiding aan het werk. Ze maken dagelijks verse maaltijden, zoals pastasalade, lasagne en gegrilde kip, maar ook wat meer bijzondere producten zoals pulled pork en gegrilde groente. Het wordt gekookt, gegrild, gerookt, teruggekoeld, verpakt en in de koeling gelegd. De verse pizza’s blijken al uitverkocht als ik er ben, en worden snel bijgemaakt, maar ook in de andere koelingen etc. vallen gaten, de keuken kan het bijna niet bijbenen. Het is de openingsdag, dus volop belangstellenden, maar het is een goed teken, eerder al hebben Plus- ondernemers weleens geopperd dat de Makerij te veel een show is voor klanten die er gewoon aan voorbijtrekken, maar dat is hier en nu op deze dag zeker niet zo.

De keuken staat vol met mooie horeca-apparatuur. En een Big Green Egg. Die echt wordt gebruikt. Een deel van de meubels staat op wielen, zodat de medewerkers flexibel kunnen zijn met het aanbod en op vrijdag en zaterdag bijvoorbeeld een meubel van vis op ijs kunnen plaatsen. Op die dagen wordt in die Green Egg verse zalm gerookt. En er wordt dan sashimi gesneden van het mooie middenstuk van de tonijn. Vis is wel een speerpunt, vooral ook omdat iemand met een visachtergrond in dienst is genomen. Ook wordt er truffelmayonaise gemaakt. Dit was een paar maanden geleden uit nood geboren: er was een voorraadprobleem met de truffelmayonaise, maar ze wilden niet zonder zitten, dus is de keuken gestart met zelf maken. Inmiddels is het een van de ‘hero-producten’ hier. In de winkel de gerechten opeten kan niet, maar er kunnen wel een paar statafels geplaatst worden om te proeven. Maar er is nog veel meer moois in deze winkel. Er worden verse smoothies gemaakt: terwijl ik er ben, wordt vers fruit (mango’s, bananen, aardbeien) gesneden en in de blender gemixt tot smoothies, die dan weer op ijs gepresenteerd worden. Ook vers fruitwater en zelfgemaakte ice tea staan in gekoelde taps waar de consument zelf een flesje kan tappen. Verder liggen er vleeswaren van de lokale slager, en daarna de vleeswaren die vrijwel allemaal in de winkel gesneden worden en in hoge stapels gepresenteerd. De filet americain wordt zelf gemaakt in de keuken. De kaaspresentatie doet denken aan Beej Benders. Je kunt de tapas en de kaas proeven met een honing-mosterddip erbij om het extra lekker te maken. De broodafdeling werkt met verse deegstukken die eerst in de rijskast rijzen alvorens ze gebakken worden. Daarnaast chocoladebonbons, in een presentatie waar een banketbakker trots op zou zijn. En zelfs in de dkw is het nodige te beleven: de losse koffiecups, mooie thee-assortimenten. In een gangpad staan veel kinderen verzameld, om, jawel, uit M&M-kokers te tappen. Het is de winkel gelukt om Mars zo ver te krijgen deze presentatie ook hier te plaatsen. En – een beetje vroeg, lijkt me – drie meter pepernoten, speculaas en ander sintsnoep, vlak voor de kassa.

Ook de signing is aangepast en flexibeler gemaakt. Hierdoor kan de winkel zonder veel kosten actueel en sfeervol blijven: sfeerbeelden en aanbiedingen die met elastiekjes op karton bevestigd worden. Daarnaast elektronische prijskaartjes, een snufje techniek dat veel tijd en dus kosten zal besparen. Bloemen, servicebalie en lectuur is naar de winkel aan de overkant geplaatst. Over heel veel is dus opnieuw nagedacht en daarmee verrast de winkel.

Dit is weer een nieuwe stap op weg van doorsnee- supermarkt naar verssupermarkt. Plus brengt het ambacht weer meer terug in de winkel, versbereide producten spelen een hoofdrol. En zodoende speelt Plus hier ook min of meer de rol van speciaalzaak. En dat staat en valt vaak met het personeel. Ondernemer Henst heeft dan ook in zijn team geïnvesteerd en dat team met een aantal experts en vakmensen aangevuld. Dit is iets wat Plus al een aantal jaren faciliteert, door bijvoor­beeld een opleidingsprogramma in samenwer­king met Nyenrode voor aspirant-ondernemers. Wellicht geen verrassing dat de man die de keuken aanstuurt uit dit Plus-klasje komt, nadat hij ook al bij Beej Benders met de opening heeft geholpen. Duur? Misschien. Maar zo bouwt Plus een onderscheidende formule die niet gemakkelijk is te kopiëren door bijvoorbeeld een Albert Heijn of een ander filiaalbedrijf. Bovendien, we hebben discounters Aldi en Lidl, we hebben prijsagressieve formules als Dirk, Vomar en Nettorama en laat een Plus als deze zich dan aan de bovenkant van de markt manifesteren, dan is dat goed voor het on­derscheid tussen formules. En dan is het te hopen dat deze Plus, waar zo in geïnvesteerd is, ook veel succes gaat boeken in Best. ■

Page 5 of 12

  • Previous
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Next
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
Category & Trade Company