Let’s TALK...

Over ons - the category & trade company

Waarom je met ons echte groei creëert

Koopgedrag verandert razend snel. De shopper is het centrum van het speelveld. Deze oriënteert zich altijd en overal, heeft steeds meer keuze en minder tijd en de concurrentie is groot.

Juist in de wereld van kleine marges en korte termijndoelen, van promodruk en werken van budgetronde naar budgetronde, vergeet je wel eens waar het werkelijk om draait: gezonde groei voor de lange termijn. Groei in termen van omzet en rendement -natuurlijk- maar ook van jouw organisatie, de mensen die er werken en de samenwerkingen die je hebt. Je wilt snel inspelen op behoeften van jouw klant, met een organisatie die de juiste kennis en focus heeft en groeikansen weet te pakken. 

Daarom zijn wij er. Wij geloven dat echte groei voortkomt uit het denken vanuit de shopper en de winkelformule én de samenwerking tussen retailer en leverancier. Uit het ontwikkelen van je mensen en altijd kansen zien. Vanuit die visie creëren we al jarenlang gezonde lange termijngroei voor onze opdrachtgevers in food, non-food en foodservice.

Door onze specialistische kennis van jouw markt, zien we snel groeikansen. We helpen met het ontwikkelen van een blijvend sterke (web)winkelformule of nieuw format, vertalen data naar insights, stellen categorievisies en categorieplannen op, implementeren Space management en vergroten kennis met onze trainingen. Samen versterken we de retailformule, voor de klant.

Want of je nu retailer, producent of leverancier bent, je doet het voor de shopper. Je wilt relevant zijn. Niet alleen nu, maar ook over vijf of tien jaar.

Maak gebruik van onze kennis en ervaring van jouw markt

We zijn niet voor niets auteur van hèt Handboek Category Management. Geschreven om bedrijven te helpen om het beter te doen en meer waarde te creëren. Al onze mensen kennen de theorie én jouw praktijk. We verbinden de theorie met praktische handvatten. Verwacht van ons geen ingewikkelde rapporten, we maken het toepasbaar en inspirerend. In plannen, processen en strategieën.

We dagen je uit

Jij wilt resultaat, wij zien altijd groeikansen. We challengen je om nog veel meer te halen uit je plannen. We zijn inventief en ambitieus. Dankzij onze brede blik en kennis van het hele veld zien we kansen waar jij ze niet ziet.

Samen kom je verder

Goede samenwerking maakt het verschil, we merken het keer op keer. Retailer of leverancier: je hebt hetzelfde doel. We brengen partijen samen en zorgen zo voor meerwaarde voor iedereen. Samenwerken zit in ons DNA, we doen het samen met jouw mensen en laten je ervaren hoeveel meer er mogelijk is met goede samenwerking.

We maken ontwikkelen leuk

Nog meer denken vanuit de shopper, beter gebruik maken van data, het doorbreken van silo’s, kennis vergroten van je mensen: dat betekent veranderen. Is er weerstand? Wij maken veranderen leuk. Het meenemen van mensen in een transitie is essentieel. We geven toekomstperspectief en creëren ruimte. Dat doen we betrokken en inspirerend.

We bieden maatwerk

Bij ons krijg je maatwerk, geen standaard modellen. Die zijn er slechts ter ondersteuning. Wij zorgen ervoor dat we het DNA van je organisatie kennen, daar stemmen we op af. Met een brede blik en de focus op resultaat.

Data geven onderbouwing

We baseren ons graag op de feiten. We werken dus met de juiste data, om de juiste beslissingen te kunnen nemen. Zo voorkomen we dat je handelt vanuit de waan van de dag of dat je doet wat je altijd deed. Laat ons je helpen met goede systemen en gedegen werkprocessen.

We zorgen ervoor dat jouw mensen het zelf kunnen

Jouw mensen moeten het zelf kunnen doen. Dat is ons uitgangspunt. We zijn de sparringpartner, gids, coach en mentor. Samen maken we plannen, samen implementeren we. We richten ons op de ontwikkeling van jouw mensen. Dat is echte groei.

Wil je die groeikansen pakken? Maak een afspraak voor een inspirerend kennismakings-gesprek.

Historie

Food retail en hun leveranciers is onze kernsector sinds ons bedrijf in 2008 begon. Op 1 april 2008 is The Category & Trade Company opgericht. Category management stond toen nog in de kinderschoenen. Retailers en leveranciers dachten vooral vanuit producten en veel minder vanuit de shopper en de retailformule.  Retailers waren vooral inkopers en leveranciers verkopers. Het gemeenschappelijk belang, relevantie voor de shopper, denkend uit het formuleperspectief is vanaf het ontstaan van ons bedrijf onze drijfveer geweest.  

Sindsdien hebben we de vakgebieden Category management, Space management en Formule management uitgebouwd, omnichannel en datadriven. Wij werken samen voor toonaangevende retailers en leveranciers uit o.a. food, foodservice, DHZ, drogisterij, woonbranche, kortom overal waar een shopper komt. En we werken zowel voor A-merken als voor PL en versleveranciers.

Benieuwd naar ons team?

The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort