Let’s TALK...

Training ‘Category management in een online omgeving’

Wil jij ook succes met E-commerce binnen jouw organisatie?
Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het bouwen van de webshop, is nu de tijd gekomen om categorieën te verbeteren en dat als retailer en leverancier samen te doen. Daarom is het belangrijk dat je kennis hebt over Category management in een online omgeving, waar deze training je handvatten voor geeft.

Hierdoor ben je als retailer in staat om goed online categorie plannen te schrijven. Als leverancier ben je niet alleen een betere gesprekspartner van je retailer, maar daag je hen ook uit om vernieuwende tools met betrekking tot de welbekende marketing P’s in te zetten om op die manier de presentatie en vindbaarheid te optimaliseren. Uiteindelijk is het doel om gezamenlijk de online resultaten van de webshop verbeteren.

Wat leer je in deze training?

  • Hoe maak je jouw categorie interessant voor de online shopper?
  • Hoe werk je samen met retailer en leverancier in een online categorie?
  • Wat zijn de KPI’s van Category management online (en hoe deze verschillen van offline)?
  • De e-commerce formule (hoe wordt online omzet opgebouwd)
  • Content management
  • Mechanismen en de implementatie hiervan
  • Hoe kun je bezoekers converteren naar klanten?
  • Wat heeft de shopper nodig tijdens het online winkelen?
  • Welke informatie deel je, om de categorie succesvol te laten groeien?
  • Hoe richt je de organisatie in?

Voor wie:

  • Marketing managers
  • Trade Marketing managers
  • (trade) Marketeers
  • E-commerce managers en iedereen die aan de slag gaat met de online samenwerking aan zowel retailer- als leverancierszijde.

Informatie over de training

Direct inschrijven

Inschrijfformulier training 'Category management in een online omgeving'
* Verplicht
Voornaam
Tweedaagse training op:
Hoe bent u bij onze training terecht gekomen?

Meer trainingen

Training ‘Category management’

Wil je je kennis over Category Management of Trade Marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan? Volg dan onze…

Training ‘Category management in een online omgeving’

Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het…

Training ‘Formule management’

Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in…

Training ‘Sneller en beter werken met marktdata’

Wil je je kennis over methodes, analyses, measures en datahiërarchie vergroten, zodat je sneller en beter kunt werken met marktdata? Wil jij datadriven en factbased…