Let’s TALK...

Training ‘Formule management’

Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.

Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’ in retail. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.

Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets.  Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.

Wat leer je in deze training?

  • Wat is formule management?
  • Waarom is formulemanagement relevant voor retailers?
  • Hoe organiseer je de winkel formule zodanig dat dit structureel voordeel oplevert?
  • Wat is het verschil tussen formule ontwikkeling en beheer?
  • Hoe kun je je formule ontwikkelen en beheren
  • Hoe richt ik de organisatie in?
  • Welke (hulp) middelen heb ik nodig?

Voor wie:

  • Beslissers over de formule: van directie tot commercieel management
  • Verantwoordelijk voor de formule: formule, categorie management en operationeel management
  • Implementatie van de formule: van producenten tot uitvoerende (bouw) partijen

Informatie over de training

Direct inschrijven

Inschrijfformulier Tweedaagse Training Formule Management
* Verplicht
Voornaam
Tweedaagse Training Formule Management
Hoe bent u bij onze training terecht gekomen?

Meer trainingen

Training ‘Category management’

Wil je je kennis over Category Management of Trade Marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan? Volg dan onze…

Training ‘Category management in een online omgeving’

Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het…

Training ‘Formule management’

Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in…

Training ‘Sneller en beter werken met marktdata’

Wil je je kennis over methodes, analyses, measures en datahiërarchie vergroten, zodat je sneller en beter kunt werken met marktdata? Wil jij datadriven en factbased…