Wil jij ook succes met E-commerce binnen jouw organisatie?
Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het bouwen van de webshop, is nu de tijd gekomen om categorieën te verbeteren en dat als retailer en leverancier samen te doen. Daarom is het belangrijk dat je kennis hebt over Online Category Management, waar deze training je handvatten voor geeft.
Hierdoor ben je als retailer in staat om goed online categorie plannen te schrijven. Als leverancier ben je niet alleen een betere gesprekspartner van je retailer, maar daag je hen ook uit om vernieuwende tools met betrekking tot de welbekende marketing P’s in te zetten om op die manier de presentatie en vindbaarheid te optimaliseren. Uiteindelijk is het doel om gezamenlijk de online resultaten van de webshop verbeteren.
In twee dagen leer je meer over de belangrijkste principes van Online Category Management (4 marketing P’s), die je direct in je dagelijkse werk kunt toepassen.
Voor wie:
Marketingmanagers, Trade Marketing Managers, (trade) marketeers, e-commerce managers en iedereen die aan de slag gaat met de online samenwerking aan zowel retailer- als leverancierszijde.
De training staat stil bij vragen als:
- Hoe maak je jouw categorie interessant voor de online shopper?
- Hoe werk je samen met retailer en leverancier in een online categorie?
- Wat zijn de KPI’s van category management online (en hoe deze verschillen van offline)?
- De e-commerce formule (hoe wordt online omzet opgebouwd)
- Content management
- Mechanismen en de implementatie hiervan
- Hoe kun je bezoekers converteren naar klanten?
- Wat heeft de shopper nodig tijdens het online winkelen?
- Welke informatie deel je, om de categorie succesvol te laten groeien?
- Hoe richt je de organisatie in?
Trainer: De training wordt voor Category & Trade Company verzorgd door Jeroen van de Poll en Femke van der Steege.
Data: De tweedaagse training Online Category Management vindt plaats in Amersfoort op:
- 12 mei en 31 mei 2022
- 13 oktober en 24 november 2022
Kosten: De training kost € 1595,- (exclusief BTW).
Direct inschrijven? Dat kan via dit inschrijfformulier.
Bekijk hier onze annuleringsvoorwaarden voor trainingen met een open inschrijving.
Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.
Evelyn van Leur 06-30352147 of evelyn@ct-company.nl
Jeroen van de Poll 06-46038176 of jeroen@ct-company.nl
Inge Schimmel 06-38468205 of secretariaat@ct-company.n
De training vindt plaats in Amersfoort op de volgende datum:
12 mei & 31 mei 2022
13 oktober & 24 november 2022
Meer trainingen

Category Management training
Wil je je kennis over Category Management of Trade Marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan?

Customer journey management training
Wil jij meer loyale klanten? Tijdens onze tweedaagse training leer je hoe je een Customer Journey strategie ontwikkelt en in elke fase de klantreis verbetert.

Presentatiewetten en optimale conversie van je schap
Conversie van kijker naar koper vergroten?. Door deze training vergroot je je kennis over aankoopbeslissingen, de shopper, merchandisingregels en strategie.

Formule Management training
Wil jij weten hoe je je formule kunt ontwikkelen en beheren? Wat de belangrijkste aspecten van formuleontwikkeling en -beheer zijn? Hoe je de organisatie inricht?